A lábak ízületeinek ízületkezelése

a lábak ízületeinek ízületkezelése

Mi állhat az ízületi merevség hátterében?

Önmasszázs - a csípő ízület kezelése Naponta szenteljünk időt és figyelmet magunkra. Legyen ez természetes, mint a fogmosás. Törődjünk most egy hónapon keresztül minden nap a csípőízülettel. A combcsont és a medence összeköttetése nagyon fontos a jó egyensúly és a a lábak ízületeinek ízületkezelése járás szempontjából. Önmasszázzsal megelőzhető az ízületi merevség és fájdalom kialakulása, hamar megérezhetjük a rendszeres mozgatás, a nyújtások jótékony hatását.

Az ízület feszültsége oldódik, fájdalma, akadályozottsága csökken, a járás egyenletessé válik.

hogyan kezeljük az ízületeket dudorokkal térd fáj a könyökízületek

ÜTÖGETÉS Laza csuklóval lendületesen ütögessük meg a csípő ízületet, a forgó környékét: hátul a farizmokat, fölötte-alatta a combizmokat, elöl a lágyékot. Pattanjon a kezünk, erőteljes impulzusokat adjunk, hogy mozgásba hozzuk a merev részeket.

Facebook box

Ezzel ellazítjuk az ízület környékét és támogatjuk a meridián pontokban az életerő szabad áramlását. Figyelmesen, hosszan végezzük az ütögetést, ha úgy kényelmesebb, egyszerre csak az egyik oldalon.

térd tünetek meniszkusz kezelése a vállízület kezelése myositis

Figyeljük meg az ízület forgását, mozgékonyságát, észlelünk-e akadályozottságot, tud-e lazulni ebben a terhelésmentes helyzetben, van-e különbség a két oldal között. Próbáljuk ki felemelt lábbal is, úgy nagyobb körívet tudunk rajzolni a combbal.

Az egyensúly megtartásához kapaszkodjunk meg valamiben a másik kézzel, ha szükséges.

Az artikuláció anatómiai jellemzői

Billentsük a medencét jobbra-balra, felváltva toljuk erősen oldalra, hogy a csípőízület mozgékonyságát megismerjük. A nyugodt, lassú kilégzések alatt a nyújtással tágítsuk a mozgás határait. Ugyanezt a gyakorlatot végezzük el nyújtott lábbal is. Figyeljük meg a változást.

Ha megterhelőnek tűnik a határok tágítása, ütögessük meg közben többször a helyet, ahol feszültséget érzünk. A térdnél tartva húzzuk magunk felé a combot addig a határig, amíg a mozgékonyságunk engedi.

Négy-öt lélegzetvételnyi ideig tartsuk ki izületi arthrosis nyújtást, kilégzéskor mindig egy kicsit tovább lazítva a feszülő részeket.

Melyek a rándulás jellemző tünetei?

Az epehólyag meridián mentén nyújtjuk az izmokat, szöveteket, ami az ízület egészséges lazaságát és jó teherbíró képességét támogatja.

A gyakorlattal tágítjuk az ízületi határokat, ezzel a feszülések oldódnak és az energiaáramlás szabadabbá válik. Ebben a gyakorlatban terhelés-mentesen tudjuk az ízületet mozgatni. Ha kattogást tapasztalunk, az nem baj, de változtassuk meg kissé az emelés-mozgatás szögét, hogy ne legyen a lábak ízületeinek ízületkezelése.

Ízület-programok – Arthro Komplex Gyógyközpont

Egyik oldalon a lábat befelé fordítva tapintsuk ki a combcsont végét. Mögötte egy mélyedésben található az epehólyag meridián egyik fontos pontja, ami a forgó energiaellátásáért felelős. A pontnyomást lassan mélyítsük és tartsuk ki több lélegzetvételnyi ideig. Figyeljük, ahogy lazul az ujjunk alatt az izom.

ízületi fájdalom gyógyszer ízületi fájdalmak a karon

Minden kilégzésnél segítsük a jelenlétünkkel a befogadást. Ugyanígy kezeljük az ízület előtti pontot a lágyék vonalon. A nyújtást, kimozgatást és a pontnyomásokat a másik oldalon is végezzük el. Dinamikusan, ritmusosan csináljuk.

az ízület duzzanata ízületi fájdalomkezelés rizzsel

Figyeljük meg, hogy a fenti gyakorlatok után mennyit tágult az ízület, mennyire lettek lazábbak a környező izmok. Rendszeres gyakorlással napról napra tapasztalni fogjuk a változást: a határok tágulnak, a fájdalmak enyhülnek és a két oldal közötti esetleges különbségek kiegyenlítődnek.

További a témáról